Je to vlastně sen většiny e-shopařů. E-shop se stane natolik úspěšným a navštěvovaným, že už to nebude moci být v rámci péče o něj one man show, ale práce poměrně úzce specializovaného týmu lidí. A teď přichází ta zásadní otázka. Kdo zvládne péči o e-shop, kdo jej bude rozvíjet a kdo obstará marketing? Vyplatí se postavit in-house tým, dá se věřit práci freelancerů, nebo najmete rovnou profesionální agenturu? V našem článku rozebereme výhody a nevýhody jednotlivých řešení.
Proč (ne)postavit vlastní tým?
Mít vlastní tým ve vlastních kancelářích je určitě lákavá představa. Starají se o jediného klienta – vaši značku, a věnují jí sto procent svého pracovního času. Po čase každý člen týmu velmi dobře pochopí celý váš obor, dostane pod kůži firemní kulturu a flexibilně odbaví všechny úkoly.
Jasnou nevýhodou in-house řešení je velmi specifické zaměření jednotlivých marketingových oborů. Těžko najdete supermana, který zvládne UX, programování, psaní, grafiku nebo dokonce i výkonnostní marketing. Takový interní tým by musel čítat několik lidí, a to si dobře rozmyslíte, jestli je dokážete všechny stoprocentně vytížit. Zároveň hrozí i prozaičtější problémy – nemoc, dovolená, horší zastupitelnost a nutnost platit tým i ve chvíli, kdy pro něj práce není.
V čem se vyplatí freelancer?
Jednoduše řečeno, na dílčí projekty a úkoly může být freelancer ideální volbou. Zpravidla bude levnější než agentura a svou práci zvládne. Často mu ale chybí přesah a souvislosti, je specialistou jen na svůj obor a nemá prostor koukat na jednotlivé úkoly komplexně.
Potřebujete například natextovat produktové popisky? Freelance copywriter to zvládne úplně bez problémů. Freelancera navíc platíte jen za vykonanou práci, jinak se o něj nemusíte starat. Svěřit ale strategické směřování a rozvoj e-shopu volnonožci? Nemusí na to mít kapacity a zároveň opět hrozí jeho nezastupitelnost.
Kdy najmout agenturu?
Ve chvíli, kdy hledáte opravdu strategického partnera. Profesionální agentura se postará o váš e-shop od A do Z a vy se můžete spolehnout, že jej dáváte do rukou zkušených lidí, kteří už podobných projektů dělali spoustu.
Pokud se bojíte, že budete jedním z mnoha agenturních klientů a vaše požadavky budou řešeny pomalu, zkuste třeba tarify pravidelné správy a zajistěte si přednostní odbavení úkolů i spoustu šikovných benefitů navíc. Agentura zvládne menší i komplexnější úkoly a navíc díky přítomnosti více specialistů nehrozí žádné personální výpadky, které by mohly chod e-shopu ovlivnit.
Je to tedy na vás, co zvolíte. Dobře si promyslete kapacity, možnosti a také vytíženost jednotlivých profesí, které se na péči o e-shop podílejí. My vám budeme partnerem, se kterým budete mít o vše postaráno. Chcete taky ze svého e-commerce projektu maximum? Ozvěte se nám.